Pages

Mustafa Sarıgül 30 Mart Akşamı Taksim'de


Sarıgül'ün cevap veremeyeceği hiç bir soru olamaz.

Arzu ettiğiniz bütün soruları, gönlünüzden geçen bütün soruları sorabilirsiniz. Sonuçta siyaset adamlarının herşeyinin açık ve net olması lazım. Bugüne kadar Sarıgül'ün yaşamında açık olmayan ve Sarıgül'ün cevap vermediği hiç bir soru olmadı.

Cemaatten oy talebiniz var mı?

Cemaatlerden oy talebiniz olduğu zaman cemaatler size oy verecek diye bir kaide yok. Sizin bugüne kadar yaptığınız çalışmalar, onların taktir duygusu önemlidir. Bir kere Sarıgül, siyasi yaşantısında bugüne kadar hiç bir siyasi parti farkı gözetmeden yaptı. Benim düşünceme göre Bayrağımıza bağlıysa, toprağımıza bağlıysa, inançlarımıza saygı gösteriyorsa, büyüklerimizi sayan ve küçüklerimizi seven herkesle beraber oldum. Bana müracatta bulunan bir yurttaşımıza bir cemaate mensup olsun ya da olmasın, bir siyasi parti mensubu olsun ya da olmasın. Bana müracaat eden bir vatandaşımıza hangi partiye mensupsun diye sormadım. "Size nasıl yardımcı olabilirim?" diye sordum. O nedenle Şişlide kazandığımız yerel yönetimler başarısını İstanbul genelinde de büyük bir başarıya taşıyacağımıza inanıyorum. Yapmış olduğunuz çalışmalarla yurttaşlarınızın sevgisini kazandıysanız, sevgisini kazandıysanız işte o sevgi sizi zaten sizi bir yere taşıyor.


İki Malatyalıdan çok şey öğrendim.

İki Malatyalıdan çok şey öğrendim. Bir tanesi bizim genel başkanımız Prf. Erdal İnönü. Siyasetin nezaketini, zerafetini, siyasetin bilimadamı yanını ve demokrasi yanını öğrendim. Rahmetli Özaldan da pratik çözümleri öğrendim, Türkiye'nin demokratik dünyayla buluşmasını öğrendim.

Dershanelerin kapatılmasına karşı duruyorsunuz. Bunu cemaatin sempatisini kazanmak için mi yapıyorsunuz?

Sarıgül değişim istiyor, enerji istiyor, dönüşüm istiyor. Sarıgül 55 yıldır tek başına iktidar olamayan Sosyal Demokratların iktidara olmasını isityor. Sarıgül oy için bişey istemez. Sarıgül günlük siyaset yapan bir arkadaşınız değil. Öyle olsam uzun yıllardan beri siyaset sahnesinde kalamazdım.
Burada dershanelere gitmek zorunda olan bir kesimden bahsediyoruz. Bugünkü iktidara seslenmek lazım. 15 senedir iktidarsınız. 20 senedir de İstanbul'da iktidarsınız. Sınıfları keşke özel okullar ayarına getirseniz de dershanelere keşke kimse gitmek zorunda kalmasa. Keşke atanamayan 350 bin öğretmenin sorunuyla ya da atanarak görev yapan öğretmenlerin ekonomik sorunlarıyla ilgilenseniz, sınıfları yirmişer kişilik yapsanız da kimse dershanelere gitmek zorunda kalmasa.

Bir de şöyle bişey var. Yasaklama mantığı hiç bir zaman doğru bir mantık değildir. Şuanki iktidar "İleri Demokrasi" diyerek iktidara geldiler. Yasaklamakla çözüm üretilmez. Sarıgül'ün mantığı yasaklama mantığı değildir. Sarıgül'ün mantığı özgürlüktür, demokrasidir, insan haklarıdır,bireyin mutluluğudur. Ekonomik durumu iyi olan ailenin çocuğu saatine 500 lira verebilecek ve çocuğu iyi eğitim alacak ancak durumu iyi olmayan ailenin çocuğu iyi eğitim alamayacak. Sarıgül'ün anlayışında bunun yeri yok.


Sırrı Süreyya Önder adaylığını açıkladı. Hangi koşulda aday olmayacağına dair sözlerine ne diyorsunuz?

Rabbim de derim Atatürk de...
Öncelikle bütün adaylara başarılar diliyorum. Bu bir demokratik yarıştır. Sayın Sırrı Süreyya Önder, Türk Siyasetinde sanatçı kimliğiyle farklı bir renk, farklı bir güzellik. Ancak hiç bir adayın sözlerine cevap vermek zorunda değilim ama ben sadece ve sadece kamuoyu merak ettiği için cevap vermek isterim. Sırrı Bey lütfen üzerine alınmasın bu vereceğim cevap onunla ilgili bir konu değil.

Çok önemli iki konu. Rabbim ve Atatürkümüz. Ben inançlara saygılı lâikliği savunuyorum. Hiçbir zaman din farkı, dil farkı, ırk farkı, mezhep farkı, kültür farkı hayatım boyunca gözetmedim. Benim ana felsefem camiye de cemevine de kiliseye de girerken insanlar parti rozetlerini çıkarmalılar. İnançlar, Allahımıza ulaşma yoludur. İktidara ulaşma yolu olarak ta kesinlikle ve kesinlikle istismar edilmemesi lazım.

Atatürk'e gelince. İnsanların kırmızı çizgileri vardır. Atatürk, Mustafa Sarıgül'ün kırmızı çizgisidir. Çünkü Atatürk sadece benim değil tüm bu coğrafyanın Atatürk'üdür. Bu coğrafyada Atatürk önemli ölçüler içerisinde hem savaşı hem de barışı sağlamıştır. Mustafa Kemal Atatürk olmasaydı, Anafartalar olmasaydı, Çanakkale, 1.İnönü, 2.İnönü, Sakarya, Dumlupınar, Kocatepe olmasaydı bugün biz burda bu özgür yayını yapazdık. Atarük Cumhuriyet dedi, İnançlara saygılı laiklik dedi. Bugün dünyada yaklaşık 50 islam ülkesi içinde inançlara saygılı laiklikle yönetiliyorsak biz bunu Mustafa Kemal Atatürk ve arkadaşlarına borçluyuz. Bu yüzden ben Rabbim demekten de Atatürk demekten de gurur duyuyorum, son derece mutluyum. İnançlar Allah'a ulaşmanın yoludur, iktidara ulaşmanın yolu değildir. Sanıyorum bu sorunun cevabı inançları iktidara ulaşmak için inançları istismar edenlerdir. Atarük ulusumuzun lideridir. Atatürkçü olmanın gururunu ve onurunu yaşıyorum ancak iktidar olmak için bu konununda istismar edilmesini doğru bulmuyorum.
 
Aday olup olmayacağınızı somut olarak yanıtlar mısınız?

Bazı şeylerin bereketine çok inanıyorum. Zeytinburnu beni millet vekili yaptı. Ben ön seçim bekliyorum. Ön seçimlerden millet vekili olarak çıktım geldim ve pazar günü Zeytinburnun'da olacağım. Pazar günü bütün yurttaşlarımın beklediği o güzellikleri hep beraber konuşacağız.
Sarıgül'ün adaylık heyecanı yok hizmet heyecanı var. İstanbul'da sevgi kazanacak. Bizi izlemekte olan tüm yurttaşlarım mutlu olsunlar. Ben heycanımla, projeliermle güzel İstanbulumuzu Paris'in, Londra'nın, NowYoruk'un önüne taşımak için bütün hazırlıklarımızı yapıyorum.

30 Mart gecesi 21:30'da Taksim Meydanında olacağız.
Mustafa Sarıgül Fan Sitesi

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi olarak ANONİM şıkkını işaretleyebilirsiniz